سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی شغل های پولساز و درآمدزا مرتبط با خودرو

خودرو نیز همانند هر وسیله دیگری با گذشت زمان با مشکلات گوناگونی در سیستم برق، ایسیو، سیستم تعلیق و غیر مواجه می شود. کیفیت پایین قطعات به کار برده شده در خودروهای داخلی عمر مفید خودرو را کاهش داده و به دنبال آن نیاز به تعمیرات افزایش یافته است.

در میان مشاغل مربوط به خودرو برخی از بازار کار و درآمد بهتری برخوردار می باشند که در این متن به بررسی این مشاغل می‌پردازیم.

شغل برقکار خودرو

همانطور که می‌دانید سیستم برق در خودرو یکی از مهم ترین سیستم ها بوده و بروز مشکل در آن مشکلات بسیاری را برای خودرو به همراه می‌آورد که بسیاری از این مشکلات حادثه ساز می‌باشند. بنابراین افراد به هنگام بروز مشکل در این سیستم به دنبال برقکاری ماهر بوده تا به درستی مشکل را رفع نماید.

برقکار خودرو شخصی است که مهارت لازم در نصب و تعمیر سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی اصلی خودرو را داشته و می‌تواند انواع  سیستم های الکتریکی خودرو مانند بوق، چراغ، پنجره‌ها، آینه، سیستم تصویری، صوتی، روشنایی، هشدار، تهویه هوا و غیره را نصب و تعمیر نماید.

پیش نیاز شغل برقکار خودرو

خوشبختانه ورود به بازار کار این شغل نیاز به تحصیلات دانشگاهی و سرمایه بالایی نداشته و تنها پیش نیاز این شغل دانش و مهارت است. امروزه آموزشگاه‌های متعددی در کشور دوره‌ برق خودرو فنی حرفه ای را برگزار کرده و کارآموزان را برای ورود به این حرفه آماده می‌کنند.

توصیه ما این است که پیش از ورود به بازارکار این شغل بهترین آموزشگاه برق خودرو را شناسایی کرده و در دوره‌های برق خودرو آن ثبت نام نمایید.

زیرا در این دوره‌ها به صورت کاملا عملی و تخصصی کلیه مهارت‌های لازم برای نصب و عیب یابی سیستم برق خودرو آموزش داده می‌شود و از این طریق شما می‌توانید وارد بازار کار شده و به درآمدزایی بپردزاید.

میزان درآمد برقکار خودرو

سطح دانش و مهارت برقکار، میزان تجربه، میزان ارتباطات وی، مشتری مداری و غیره برخی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر درآمد برقکار ماشین می‌باشد. به طور کلی میانگین درآمد این شغل در ماه بین 7 تا 15 میلیون تومان در ماه می‌باشد، که با رعایت موارد ذکر شده این درآمد می تواند افزایش یابد.

شغل مکانیک خودرو

افزایش تولید خودرو، تغییر در سبک زندگی و ضرورت خودرو در خانواده‌ها، کیفیت پایین خودروهای تولید داخل، افزایش قیمت خودرو و غیره همگی  نشان از آینده شغلی عالی مکانیک خودرو می‌دهد و مکانیک خودرو را به یکی از شغل‌های بسیار عالی و درآمدزا در بازارکار تبدیل کرده است زیرا افراد برای رفع مشکلات خودرو به مکانیک و تعمیرکار خودرو نیازمند هستند.

چگونه یک مکانیک خودرو ماهر و حرفه ای شویم؟

مکانیک خودرو می‌بایست مهارت لازم در تعمیر سیستم‌های گوناگون خودرو از جمله سیستم تعلیق، سوخت رسانی، تهویه و غیره، تعمیر موتور و تنظیم آن و موارد دیگر را داشته باشد. یکی از مهم ترین موضوعات برای حرفه‌ای شدن در این شغل دانش و مهارت است. با شرکت در دوره های آموزش مکانیکی در مدت زمانی کوتاه به مکانیک حرفه ای تبدیل شوید.

زیرا در این صورت که بدون داشتن مهارت لازم دست به تعمیر خودرو بزنید ممکن است آسیب بیشتری به خودرو وارد شده و این امر باعث از دست دادن اعتبار و مشتریان شود.

شغل نصب دزدگیر خودرو

با توجه به رشد روز افزون استفاده از خودرو، افزایش قیمت خودرو، افزایش آمار سرقت ماشین حفظ امنیت خودرو و لوازم داخلی آن و مجهز کردن خودرو به سیستم‌های امنیتی و حفاظتی امری بدیهی است. این موضوع شغل نصب دزدگیر خودرو را به یکی از مشاغل بسیار عالی و درآمدزا در کشور تبدیل کرده است.

شغلی که ورود به آسان بوده و نیاز به سرمایه بالایی ندارد و تنها پیش نیاز ورود به این شغل دانش و مهارت است که با شرکت در دوره‌های آموزش نصب دزدگیر خودرو می‌توانید به این مهارت دست یابید.

چرا که نصاب دزدگیر شخصی است که مهارت لازم در نصب انواع دزدگیر روی خودروهای گوناگون را داشته می تواند در صورت بروز مشکل آنها را عیب یابی نماید. نصب دزدگیر از مراحل گوناگونی تشکیل شده که پیش از نصب باید با این مراحل آشنا بوده و آنها را به کار بگیرید.

همانطور که اشاره شد مهم‌ ترین موضوع برای حرفه‌ای شدن در مشاغل مرتبط با خودرو کسب مهارت‌های لازم آن شغل بوده و بهترین راه برای کسب این مهارت‌ها شرکت در دوره‌های مربوطه در آموزشگاهی معتبر است.

امروزه آموزشگاه‌های متعددی در کشور دوره‌های مختلف آموزشی مربوط به مشاغل خودرویی را برگزار می‌نمایند. آموزش گیربکس اتومات، آموزش گیربکس های دستی، آموزش مالتی پلکس خودرو از دیگر دوره های این آموزشگاه است.  آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین آموزشگاه‌ها در این حوزه است که به صورت کاملا عملی و تخصصی اقدام به برگزاری دوره‌های فوق می‌نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌های آموزشی این مرکز، تعرفه دوره‌ها و سایر اطلاعات تکمیلی به وب سایت رسمی این شرکت به آدرس اینترنتی/https://barghgostaran.com مراجعه نمایید یا با شماره 02166597305 تماس بگیرید.